::dulu tak seperti dahulu::

Sunday, May 29, 2011





Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil berbual-bual mesra...


Makwe: bang, andaikata saya menjadi bintang...

Pakwe: abang kan jadi Ultramannya
 

Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah
 

Pakwe:Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya
 

Makwe: gitu... kalau saya jadi bunga
 

Pakwe: Abang jadi tukang kebunnya
 

Makwe: Kenapa bukan kumbang
 

Pakwe: Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari
 

Makwe: Wah! hebatnya abg nie.... begitu pandai berkata-kata
 



Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah....bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!


Makwe: Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)

Pakwe: Cilako! punyo tunggul kayu... .**** ko!!!!!, tak nampak ko oghang nak lalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)... sayang takde apa2 ke?
 

Makwe: Takde sikit je bang... cuma luka sikit jer dahi nie
 

Pakwe:Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.
 



Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua... selang beberapa bulan selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga... 2 tahun kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,


Isteri: Bang, ingat lagi tak tempat nie?

Suami: Masakan abg boleh lupa
 

Isteri: Kalau saya jadi bintang
 

Suami: Abang jadi beginilah
 

Isteri: Kenapa bukan Ultraman....
 

Suami: Kat Malaysia mana ada Ultraman... kat Jepun adalah... apa lah awak nie.
 

Isteri: Kalau saya jadi bunga
 

Suami: Abang jadi beginilah
 

Isteri: Apa abg nie... cakaplah betul2
 

Suami: Apo kono eh dongan ekau nie... dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu... .kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie, sapo nak bagi makan kek anak kito tu... .yang mengado-ngado nak jadi bintang tu buek apo
 

Isteri: Abe nie tok supo dulu... .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi...
 

Suami: Takdo nak romantik kosmetik do... .
 



Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut... .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah...


Isteri: Aduh abe sakik nyo!!!!!

Suami: Apo kono eh awak nie... .**** ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!
 








PWNED !



p/s: entry ni di copy paste..kekeke~

3 lover:

mUm_tAz said...

MAcam penah ku terbaca.. Di mana yaaa.. HAhahhhaha...

braderlove said...

heeeee~
dah malas nak taip, copy paste je la..lalala~

HS said...

cak..? (testing 123) hehehe