My Dear Heart

Sunday, November 25, 2012

"Kau bagaikan Puteri"
Aku menunggumu sepanjang hidupku
Biarpun hujan datang membanjiriku
Walaupun ribut dihadapan mataku
Aku tetap menanti akan kehadiranmu
Kerna hadirmu adalah harapan buatku
Dan hadirmu sama sekali membawa sinar dalam hidupku

Kau laksana permata dihatiku..
Senyumanmu sudah cukup membuat aku gembira
Kegembiraan yang hanya datang sekali dalam hidupku
Kerna kau hanya satu dalam dunia
Setiap kali kau tersenyum
Aku sangat bahagia melihat kau bahagia
Tika ku berduka
Suara dan tawa mu pengubat duka ku
Itu sudah cukup buat ku
Dan tika kau sedih
Akan ku temani mu sepenuh hatiku
Akan ku pujuk dirimu dengan setulus hatiku
Seakan-akan esok tiada lagi hari buat kita
Hanya Allah Yang Esa tahu isi hatiku
Dan janganlah pula kau sembunyikan kesedihanmu
Kerna suara mu tidak dapat membohongiku
Persekiranmu jua tidak dapat menampung derita mu
Akanku tahu jua akan dirimu
That me!

Kehadiranmu dalam hidupku sangat ku hargai
Aku menjadi lebih matang
Aku menjadi lebih tabah
Aku menjadi lebih berfikiran terbuka
Kau sangat bermakna buatku
Dulu aku jahat! degil! tak matang!
tapi..
Kau datang membawa cahaya kebenaran
Cahaya untuk ku ke jalan yang diredhai Allah
Sungguhku bersyukur pada Yang Esa
Kerna kehadiranmu menjadi titik pendorong 
Pendorong ku dalam menuju hakikat yang sebenar
Ya Allah, aku mengucap tahmid kepada Mu
"Alhamdulillah"
"Alhamdulillah"
"Alhamdulillah"
kerna menemukan ku dengan si dia

Satu yang ku harapkan
Agar dia menjadi peneman suka duka ku
'For the rest of My Life'
Oooh, sayangku...


Aku terlalu angkuh selama ini meninginkan sesuatu yang sempurna kerana aku riak merasa diri ini juga sempurna, aku lupa bahawa tidak ada satu pun yang sempurna dalam dunia ini selain dari Mu, ya Allah.
Terima kasih sayang kerna menyedarkan saya tentang erti kesempurnaan.

0 lover: