selembar kata untuk dikongsi

Wednesday, January 5, 2011



assalamualaikum...
entry kali ni aku just nk lepaskan ape yg ade kt aty aku ni, biar tenang cikit...kalau ade tersilap kate kt entry aku ni, sile tegur ek...huhu.


let it be anythings...
the evil...
the worst...
all give the same view...
what kind of life it is?!
arghhhhh!!
it will ruin everythings... 
damn it!!




dah la! malas nk tulis dlm inggeris lg..
bukan nye pndai sngt pon...
hahahaha...
tau x ape situasi kt ats tu??
hehehe...
arini bnyk mengubah aku
baru aku sedar, maken lame maken teruk diriku ni
terase mcm setan tu dah bertandang je kt aku
jdk, aku ape lg...
ptg td aku duduk la fikir sejenak...
muhasabah diri...
think think and think
ape yg aku buat selame ni...
hurmm...
smpai la ke maghrib
aku amek wudhu', ready2 tuk solat
hati aku mula terasa sejuk ckit pas solat
alhamdulillah....

tapi masih x cukup lg...
jujur aku kate, dari bulan lepas aku x bace Al-Quran
aku terasa bersalah ng diri aku
aku pon duduk depan laptop smbil ngadap Al-Quran
aku capai slow2 kitab tu....
aku pegang, aku sentuh
terasa halawah kt benak aty aku
then, aku bace...
smpai la aku tenang

alhamdulillah
lepas bace tu, aty aku rase tenang
sejuk
tenteram
segala mende kotor2 ilang dri benak otak aku

^_^

aku ingt kn kt sape yg bace entry ni, bacelah Al-Quran..feeling tau bace ayat2 suci, sbnrnye aku xde mood pas solat asar td...then aku pikir la jalan penyelesaiannye, aku capai Al-Quran...aku bace, aku amati maksudnye...sejuk je rase, masuk dlm diri aku ni...nyah ko setan dari diri aku!! 

p/s: hasrat aku kt sni adalah: aku pesankn pada diri aku dan sape2 yg bace ni, "bacelah, amalkanlah, hayatilah Al-Quran"...




3 lover:

Peeka Syuhada said...

lagi indah kalau ada tafsirnya . (;

cheekychubbycutegirl said...

alhamdulillah..

Anonymous said...

subhanallah,,, :) btul tu..
saudara seislamku..
Saidina Umar Sahabat Nabi adlh contoh khilafah hebat yg blh kita contohi..

Saidina Umar akan membaca sebaris ayat slps solat ketika beliau benar2 kesuntukan masa & sibuk,, harapan beliau "Mudah-mudahan aku tidak tergolong dalam golongan yang meninggalkan Al-Quran"

xpe jom mula skit2,,
klau xbaca,dengar,lihat pn da ckup baik ^^ wallahua'lam...

barakallahufik!